Met een lekkende camper door Grand Teton - Reisverslag uit American Fork, Verenigde Staten van Johanna - WaarBenJij.nu Met een lekkende camper door Grand Teton - Reisverslag uit American Fork, Verenigde Staten van Johanna - WaarBenJij.nu

Met een lekkende camper door Grand Teton

Door: Johanna

Blijf op de hoogte en volg Johanna

29 Mei 2011 | Verenigde Staten, American Fork

In de avond van zaterdag 28 mei ging het hard regenen, en koelde het stevig af. Omdat het flink koud zou zijn die nacht had ik een grote handdoek extra op bed gelegd. Uit mijn januariperiode in Austin weet ik nog hoe irritant kou kan zijn zonder dat je daar goed op voorbereid bent, en hoe je inventief kunt zijn met de dingen die je wel hebt. Ik ben vrolijk met sokken aan in bed gestapt, en ik heb heerlijk geslapen. Michiel wat minder. Hij had ’s ochtend enorm koude voeten. Op een gegeven moment hoorde ik hem in mijn sluimerslaap zeggen “Ik weet nu waarom ik koude voeten heb. Het bed is nat aan mijn kant”.

Lekkage… neeeeee toch?

En jawel. De camper heeft lekkage. En niet zo’n beetje ook. In de badkamer lekt het boven de lichtkoepel. Op zich niet zo erg, want daaronder zit de douchebak. Erger is de lekkage in het keukencompartiment. Het lekt langs het dak naar beneden, langs de magnetron en dan uit de wasemkap naar beneden. Het lekt door de keukenkastjes naar beneden. Het lekt zo op zo’n 4-5 plekken, via het werkblad op de vloer dan wel op het bed. En zo kreeg Michiel koude voeten.

De lekkage komt waarschijnlijk door de sneeuw die op het dak lag danwel de heftige regen van die nacht. Maar goed, wij rijden nog ruim twee weken in die camper, we zijn nog niet eens op de helft, en de kans dat wij in het noorden nog regen gaan tegenkomen is levensgroot. We hebben dus een probleem.

Memorial Weekend – Grrr!! (deel 2)

Stap 1 in zo’n geval is Cruise America bellen. Wij zagen het als onmogelijk om de boel te repareren. Wij wilden dus het liefste terugrijden naar Salt Lake City, daar de Cruise America opzoeken, camper omwisselen en weer op weg gaan. Nou, mooi niet. Want het is Memorial Weekend. En dan zijn de mensen niet aan het werk. En ook maandag niet. Ze kunnen dus niet repareren, en ook niet omwisselen. We zullen het dus tot dinsdag moeten uitzingen. Wel mochten we op kosten van Cruise America een ‘electrical heater’ halen (die ken ik nog uit Austin) en een groot plastic zeil voor over het dak van de camper. Jaja, zie je ons dat al doen? Het was nog een hele toer om in het noorden van Utah danwel het zuiden van Idaho een winkel te vinden die dat soort dingen verkoopt. Op een zondag. In het Memorial Weekend. Grrr!!

Doorzetten: Grand Teton, here we come!

Gelukkig deed het auto-deel van de camper het nog wel. Omdat we hadden gezien dat er tussen Grand Teton en Yellowstone een campeerplek zat met warme douches en elektriciteit. Dat hadden we nodig om die elektrische kachel aan de praat te krijgen. Ik heb een telefonische reservering gemaakt, om er zeker van te zijn dat we een plek met elektriciteit hadden. Ik schrok me een ongeluk van de prijs – een dikke 67 dollar voor een enkele overnachting op een camping? Twee keer zo duur als KoA, die ook al twee keer zo duur zijn als een State Park… Dat was even slikken. Maar goed, ze zijn de enige in de verre regio, en we wilden de avond niet zonder elektriciteit doen. Het weerbericht heeft namelijk sneeuw in de planning voor de wijde regio.

In Grand Teton hebben we een groep buffels gezien, en een enkele ‘moose’ (zo’n eland met een gigantisch gewei). Je wordt er tig keer voor gewaarschuwd, met allerlei verkeersborden en lichtkarren (“Moose migration, slow down”) maar uiteindelijk hebben we echt twee ‘moose’ gezien (en o ja, nog een kont van waarschijnlijk ook zo’n beest, en dat maakt dan twee-en-een-halve moose). Het resultaat was op beestengebied dus wat teleurstellend.

Flagg Ranch

Ten noorden van Grand Teton ligt Flagg Ranch, de plek waar ik de campingplek had gereserveerd. Toen we aankwamen bleek een ander stel aan de balie te staan, die zich ook verwonderde over de hoge prijs. Ik had daar inmiddels al vrede mee – als ik elektra plus warme douche zou krijgen zouden wij het wel overleven. Toen ik de getekende kaart van de camping kreeg vroeg ik de beheerder waar de douches stonden, die stonden namelijk niet aangegeven op de kaart. Bleek dat ze er niet waren… Dus ik zei, temidden van dat andere stel “So the fat-ass sixty seven dollars you charge does not even include a shower?!”

Dat maakte indruk. Ik vroeg of we dan de faciliteiten van het hotel konden gebruiken. Die waren er niet… Want de campground was tijdelijk verhuisd – de officiële campground (met douches en toiletten) zit nog onder de sneeuw. Ik verontwaardigd: “I would have expected the lady on the phone to have mentioned that with the reservation. We have a leaking RV without heating, without the hot shower we might as well have gone somewhere else or sleep outside!”

En zo kwam het dat wij een minuut later waren geüpgrade van onze lekkende camper naar een cabin – een soort hotelkamer in een blokhut – met verwarming en een warme douche. Die normaal een dikke tweehonderd dollar kost. Een geluk bij een ongeluk – want het is hier weer gaan sneeuwen, en het lekt weer in de camper. Wat zullen wij lekker slapen in ons kingsize hotelbed.

  • 31 Mei 2011 - 17:02

    Trijntjen:

    Hoi Michiel en Johanna

    Zo nog even een reactie bij dit verslag, ik ben weer helemaal bij met jullie vakantie trip.
    Prachtige verhalen, nou ja, lekkage niet natuurlijk, maar gelukkig kunnen jullie toch genieten, hopelijk krijgen jullie morgen een nieuwe Camper. en dan met sauna he? er moet toch nog wel wat tegenover staan toch voor Michiel, koud en nat slapen haha
    Prachtige foto's, ik zou ook best wel met een camper rond willen toeren. geweldig mooi, geniet er van.

    groet Trijntjen +fam

    p.s ja en onze eerbeezn, nogeslacht van die van oen va en moe, bin ok al mooi groot, rood en lekker zuute zo as oen va dat zeg he of niet tan

  • 01 Juni 2011 - 07:40

    Hendrieke:

    He Johanna en Michiel!

    Het is natuurlijk wel een beetje jammer van jullie lekkage, maar het levert wel weer een geweldig verhaal op voor je blog!

    Het blijkt toch wel een beetje waar te zijn he, degene met de grote mond heeft de halve wereld. Jullie hebben vast heerlijk geslapen in jullie blokhut!

    Wat zijn die moose beesten lelijk! Als je vroeger zoo tycoon speelde waren het hele mooie bruine beesten, maar deze zien er voornamelijk vies en lelijk uit!

    Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johanna

Actief sinds 14 Jan. 2011
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 109852

Voorgaande reizen:

16 Januari 2011 - 21 Juni 2011

Johanna goes USA!

Landen bezocht: