Grote bomen in Redwood National Park - Reisverslag uit Eureka, Verenigde Staten van Johanna - WaarBenJij.nu Grote bomen in Redwood National Park - Reisverslag uit Eureka, Verenigde Staten van Johanna - WaarBenJij.nu

Grote bomen in Redwood National Park

Door: Johanna

Blijf op de hoogte en volg Johanna

05 Juni 2011 | Verenigde Staten, Eureka

Vandaag zijn we naar het Redwood National Park geweest. Dat is een wat raar park. Ten eerste is het een aaneensluiting van 3 State Parks, en daar is dan een nationaal park van gemaakt. Wat inhoudt is dat je er vaak in-, uit-, en dan weer inrijdt. Wat ook inhoudt dat de entree niet zo handig geregeld is. Normaal zie je een betaalhuisje met een visitor center bij de ingang – nu niet. Ten tweede is het Redwood National Park een bos van enorme bomen – nog hoger dan die in Sequoia – maar ligt het langs de kust van de Stille Oceaan. Een rare combinatie, ik wist niet dat bomen die zoute omgeving aankonden.

Redwood vs. Sequoia

Een Redwood is een type boom, net als de Sequoia. Eigenlijk is de Redwood ook een telg uit de sequoia familie. Daar waar de bomen in Sequoia National Park van de familie ‘sequoiadendron giganteum’ zijn, zijn de bomen in Redwood National Park van de familie ‘sequoia sempervirens’. De Redwoods zijn hoger, de ‘giant sequoia’s’ zijn dikker. De Redwoods worden gebruikt voor hout. En ze groeien dus aan de kust.

Net als in Sequoia National Park hebben ze hier ook een ‘grootste boom’. In Sequoia was dat General Sherman. Hier hebben ze niet zo moeilijk gedaan om de boom een naam te geven. Hier heet ie gewoon ‘Big Tree’. En dat is ie.

Richardson Grove

En ze hebben hier meer hoge bomen. We hebben een kampeerplek uitgezocht in het noorden van California, bij het Richardson Grove State Park. Dat is wederom een bos van gigantische bomen. Wel is deze state campground wat prijzig: een volle 35 dollar voor alleen een staplek – geen elektriciteit, geen water, geen afvoer. California is blut, dat merken we!

Ook regent het hier weer. Een beetje jammer, een droog bos is zoveel fijner… Ook is zojuist één van onze ruitenwissers afgebroken. Dat is nu wel een beetje een probleem. Hopelijk vinden we morgen snel een tankstation waar we een nieuw setje kunnen halen.

• 07 Juni 2011 - 20:16

Afra:

Michiel en Johanna, erg leuk om julie vakantieverhalen te lezen,maar vooral de foto's.
    Die bekijk ik wel een paar keer. Jullie hebben wel heel afwisselend weer.
    Hier heeft het eindelijk behoorlijk geregend.
    Ik ben elke dag aan het rekenen,want donderdag heb ik een medische rekentoets,ik hoop dat ik een voldoende haal, anders moet ik 4x op cursus naar lelystad.
    Daarna kan ik weer lekker in de tuin bezig zijn.
    Loek had zaterdag een topdag,is 3de geworden van ned. dan weten jullie wel waarmee.
    Veel plezier en tot gauw.

• 11 Juni 2011 - 10:36

Hendrieke:

He Johanna en Michiel!

En daar komt weer een vogeltje voorbij! Weet je zeker dat het een zwaluw is? Hebben ze toevallig geen andere soort zwaluwen in Nederland dan in California?

Nog maar tien dagen en dan ben je al weer terug in Nederland! Voor Michiel iets eerder! Oh, best wel erg, maar ik heb het gevoel dat jullie maar drie weken weg zijn geweest.

En dan zien jullie Anne-Marie ook weer terug! Eigenlijk best wel leuk, want zo ver ik weet kan ze nog niet lopen en stiekem had ik gehoopt dat ze nog niet kon lopen als jullie terug zouden komen (niet hopen dat ze straks gaat lopen).

Liefs xx