Camper inleveren! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Johanna - WaarBenJij.nu Camper inleveren! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Johanna - WaarBenJij.nu

Camper inleveren!

Door: Johanna

Blijf op de hoogte en volg Johanna

13 Juni 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Wij hebben ons rijdend huis van de afgelopen weken ingeleverd. We zitten nu nog een paar dagen in San Francisco om onze vakantie af te sluiten. Eerst hadden we nog een zondag te gaan. We zijn naar een camping in de buurt van Oakland gereden, zodat we maandag op tijd de camper konden inleveren.

Zondag: rustig aan

Zondagochtend zijn we rustig begonnen. We hebben eerst een uurtje in de zon gezeten, krantje gelezen, en verder lekker helemaal niets gedaan. Daarna zijn we op ons dooie gemak naar Oakland gereden, met een tussenstop bij de Starbucks. We kwamen al voor drie uur bij onze laatste camping aan, zo vroeg zijn we nog nooit aangekomen. De laatste camping hadden we voor de verandering van te voren op internet gevonden, omdat we de volgende dag niet eerst nog drie uur wilden rijden. Het was een prima afsluiter: de Anthony Chabot Campground. Tussen de bomen, pauwen en andere vogels, prima.

Na aankomst hebben we de boel opgeruimd en de koffers ingepakt. Dat was nog een hele toer: we hadden amper ruimte om de koffers in te pakken. Ook spraken we nog een stel Nederlanders. Zij hadden ook ellende met hun camper: zij hadden een kapotte hor… en ze hebben dat laten repareren, onderweg. En ze hadden een refund gekregen! Hmm… wij hadden onderhand het idee dat we belazerd waren door Cruise America. Dat zou nog interessant worden bij het inleveren.

Maandag: camper inleveren

Rond half tien kwamen we vanochtend bij Cruise America aan. Na een – deels gespeelde – chagrijnige rondleiding door de camper, waarbij Michiel en ik bij elk ding aangaven wat er mis was (lekkage hier, loszittend fornuis, lekkage daar, niet werkende kachel, lekkende waterpomp, zompige achterwand, enzovoort) kregen we uiteindelijk een refund terug van twee dagen camperhuur. Want zulke ellende was toch wel ongehoord, en kwam ook niet vaak voor (“otherwise we would be out of business”. Joh!). We hadden inderdaad de oudste camper mee die er was, gewoon pech gehad dus. Ook hebben we nog een gift certificate gehad, voor de volgende keer camper huren.

Ik verwacht niet dat we binnen een jaar nog een keertje naar Amerika op vakantie gaan, en dan weer een camper huren. Als iemand nog iemand kent die een korting van 100 dollar wil op de camperhuur, laat maar weten. We hebben gezien dat er ook spiksplinternieuwe campers rondrijden… En desondanks de kleine irritaties: onze reis was geweldig!

• 14 Juni 2011 - 08:54

Marjolijn:

Heeej luitjes,
    eindelijk weer een reactie van mij..
    Heeft even geduurd, sorry ;(
    Druk druk druk, je kent het wel.
    Maar jullie komen alweer bijna naar huis toch? Zin in of heel raar?
    Jullie hebben een mooie tijd gehad en komen hier lekker in het mooie weer terug hopelijk. Weer even rustig acclimatiseren.
    Wanneer zijn jullie precies thuis???

En ja, Jeroen & Gera een zoon, fantastisch hé? Tim en Luuk schelen maar 8 weken dus kunnen mooi vriendjes worden :)
    Gera heeft het wel héél pittig gehad, maar alles is goed gelukkig!

Hele goede reis naar huis en TOT GAUW!

LFS XXX

• 14 Juni 2011 - 12:01

Hendrieke:

He Johanna en Michiel!

En toen zat jullie reis er al weer op! Eigenlijk is het best wel snel gegaan. Ik bedenk mij net dat er vanaf volgende week een klein gaatje valt in mijn bezigheden. Ik heb straks geen verhalen meer te lezen van jullie avonturen! Zonde!

Liefs xx

• 14 Juni 2011 - 17:38

Arjen:

Hee Johanna,

Leuke verhalen, jaloers!

Succes op het doctoral consortium en tot volgende week (dat wordt wennen, een kantoorgenoot.. ;))

Arjen

• 14 Juni 2011 - 18:16

Marrie En Roelof:

hallo luitjes wat een prachtige verhalen en fotos in een woord geweldig we hebben zon beetje alles gevolgd leuk om dat elke keer te lezen we zullen dat missen nou michiel goede reis terug en johanna we horen nog wel eens van je en sucses met de studie verder groetjes roelof en marrie van uit het klooster

• 14 Juni 2011 - 19:39

Pa En Ma:

michiel ,goede vlucht deze kant op.
    johanna, veel succes in oklahoma, nog een keer bijten.
    eindelijk lui, tot volgende week.

• 10 Juli 2011 - 17:12

Pieter:

Hoi Johanna,

Wij gaan in Augustus met een camper van Cruise America op pad en ik zit te kijken of we de nacht voor inleveren nog in een hotel zouden moeten gaan, maar als ik jullie verslag lees, hebben jullie de camper ingeleverd en misschien dezelfde dag nog teruggevlogen. Hoe zijn jullie vanaf Cruise America naar SFO gekomen? Is er een shuttle service of zo?

Alvast bedankt voor je reactie.

Pieter

• 10 Juli 2011 - 18:52

Johanna :

Hoi Pieter,

nee, wij zijn inderdaad nog een paar dagen in San Francisco gebleven. Inleveren van de camper moet tussen 9 en 11 uur 's ochtends. Cruise America belt zo een taxi voor je, en ze zijn er vaak binnen 20 minuten. Het is een shuttle service die Cruise America voor al dit soort ritten gebruikt. De taxi zul je wellicht met andere passagiers moeten delen. De kosten voor een enkeltje Cruise America (Oakland) - centrum San Francisco liggen vast, en zijn 49 dollar (inclusief tol).

Een taxi van Cruise America naar het vliegveld gaat precies hetzelde, maar kan een ander tarief hebben. Als je Cruise America (Oakland locatie) belt, kunnen zij ook een taxi sturen naar het hotel / vliegveld om je op te halen volgens bovenstaand recept.

Wij hebben zelf in The Pickwick hotel gezeten: een degelijk, niet al te duur hotel in het centrum met hele goede bedden, en op loopafstand van veel toeristische attracties. Voor een beschrijving daarvan, kijk dan even op mijn laatste verslag, dat van 14 juni.

Groeten en veel plezier in Amerika!
    Johanna

• 10 Juli 2011 - 18:54

Johanna :

Pieter: overigens, mocht je belangstelling hebben voor een kortingsbon van 100 dollar (zie hierboven waarom...): ik kan hem zo opsturen voor wat je het waard vind. Je moet namelijk ter plekke nog kosten betalen voor allerlei zaken, dus je kunt hem zeker gebruiken. Laat maar weten hetzij via deze site hetzij via johannaslot at hotmail dot com.

• 07 Maart 2012 - 08:07

Micha:

Hoi!
    Moet je nog van die kortingsbon af?
    Voor 20 euro wil ik hem wel van je over kopen.
    groet,
    Micha Pijl
    micha punt pijl appestaartje gmail punt com